ŞCOALA GIMNAZIALĂ "GEORGE ENESCU"

NĂVODARI

NOTA! Acest site folosește cookies.

Continuarea navigarii inseamna acceptul. Learn more

I understand

Va multumim ca vizitati website-ul nostru. Speram ca veti fi incantati sa aflati mai multe despre Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari, precum si despre serviciile si produsele noastre.
Dorim sa va informam ca Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari este inregistrata in registrul de evidenta a prelucrarii datelor cu caracter personal al Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sub nr. registru general - 0012643, Nr. infochiosk - 860 80123976 din 26.05.2015.

Prin aceasta “Politica de confidentialitate” ne angajam sa furnizam utilizatorilor informatii clare si complete despre datele pe care le colectam prin intermediul domeniului web www.sc-georgeenescu-navodari.ro si despre modul in care aceste date sunt stocate si folosite de catre compania noastra, dar si de catre partenerii nostri (retele de publicitate). “Politica de confidentialitate” explica, de asemenea, modul in care utilizatorul poate gestiona preferintele legate de navigarea pe Internet si politica de cookies.
Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari respecta dreptul la intimitate al persoanelor care viziteaza site-ul nostru si comunica cu noi pe cale electronica. Am dezvoltat astfel aceasta “Politica de confidentialite” cu scopul de a va informa asupra modului in care www.sc-georgeenescu-navodari.ro colecteaza, foloseste si proceseaza informatiile cu caracter personal.
Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu practicile descrise in aceasta “Politica de Confidentialitate”. Daca nu sunteti de acord cu aceasta politica de confidentialitate, va rugam sa nu utilizati acest site. Ne rezervam dreptul de a face modificari la aceasta politica de confidentialitate in orice moment. Orice modificari vor fi postate in aceasta politica de confidentialitate, iar modificarile se vor aplica pentru activitati si informatii colectate ulterior publicarii. Va incurajam sa revedeti periodic aceasta politica de confidentialitate pentru a va asigura ca sunteti informati cu privire la orice schimbari si la modul in care informatiile pot fi utilizate.
Informatii colectate de www.sc-georgeenescu-navodari.ro
Pentru a realiza campanii publicitare mai apropiate de interesele dumneavoastra prin intermediul unor terte parti, in speta reteaua de publicitate Google, colectam o adresa IP, paginile web vizitate, data si ora la care au fost vizualizate, cat si interactiunea cu continutul de pe acest domeniu web, respectiv www.sc-georgeenescu-navodari.ro. Tehnologiile folosite pentru a colecta aceste date sunt cookies.
Ce sunt cookie-urile?
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului). Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului. Datorita cookie-urilor, site-ul retine, pe o perioada de timp, actiunile si preferintele dumneavoastra (login, limba, dimensiunea caracterelor si alte preferinte de afisare). Astfel nu mai trebuie sa le reintroduceti ori de cate ori reveniti la site sau navigati de pe o pagina pe alta.
Cum si de ce folosim cookie-uri?
Folosim cookies pentru a imbunatati utilizarea si functionalitatea site-urilor noastre si pentru a intelege mai bine modul in care vizitatorii utilizeaza aceste site-uri, precum si serviciile oferite de catre acestea. Stocarea de cookies pe calculatorul dumneavoastra ne ofera o modalitate usoara si convenabila pentru a personaliza sau a imbunatati experienta dumneavoastra pe site-urile noastre si pentru a face urmatoarea vizita mai placuta.
Cum pot opri cookie-urile?
Utilizatorii isi pot configura browserul sa respinga fisierele cookie. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite sectiuni sau pagini ale site-ului impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. Mai multe informatii despre cookie-uri puteti gasi pe site-ul www.allaboutcookies.org sau http://www.youronlinechoices.com/ro.

Ce tipuri de Cookie-uri sunt folosite?
In urmatorul tabel gasiti clasificarea si descrierea Cookie-uri folosite pe site-ul www.sc-georgeenescu-navodari.ro:

 

Utilizam aceste informatii descrise mai sus si pentru a personaliza mai bine tipul de publicitate pe care un utilizator l-ar putea vedea pe alte domenii web. De asemenea, colectam date anonime din cookies, in scopul de a identifica cat mai multe segmente de public, lucru care ii permite retelei de publicitate Google sa selectioneze cat mai relevant audienta online.
E-mail marketing
In urma rezervarilor pe care vizitatorii le fac pe site-ul nostru prin modulul de rezervari, dar si prin intermediul tuturor formularelor de pe site, www.sc-georgeenescu-navodari.ro colecteaza adresele de email, insa le pastreaza confidentialitatea, cu scopul de a va trimite newslettere despre noutati si oferte, oferind in acelasi timp optiunea de dezabonare prin intermediul fiecarui newsletter. Va asiguram ca adresele de email folosite de dumneavoastra pe site nu vor fi instrainate catre terte parti.
Daca Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari a obţinut in mod direct adresa de posta electronica a unui client, cu ocazia vanzarii catre acesta a unui produs sau serviciu, in conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari poate utiliza adresa respectiva, in scopul efectuarii de comunicari comerciale referitoare la produse sau servicii similare, cu condiţia de a oferi in mod clar si expres clientilor posibilitatea de a se opune printr-un mijloc simplu si gratuit unei asemenea utilizari, atat la obtinerea adresei de posta electronica, cat si cu ocazia fiecarui mesaj, in cazul in care clientul nu s-a opus initial. Fiecare e-mail trimis de Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari va da de fiecare data posibilitatea de a refuza in orice moment continuarea primirii unor e-mail-uri cu subiect de marketing.
Pentru orice solicitare sau intrebare privind datele dumneavoastra cu caracter personal, va rugam sa ne contactati prin e-mail la contactenescunav@gmail.com,  sau prin telefon la 0241 / 760412.

                               Să fim o echipă!

                                       Să fim competitivi!

                                                       Să fim îndrăzneți!

REGULAMENT INTERN

Prezentul Regulament intern a fost dezbătut în şedinţa Consiliului profesoral din data de 20 septembrie 2019 şi aprobat în şedinţa Consiliului de Administraţie din data de 10 octombrie 2019.

                             Capitolul 1

DISPOZIŢII GENERALE

Art.1. Prezentul regulament conţine norme privind organizarea şi funcţionarea Şcolii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari, în conformitate cu Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 cu modificările și completările ulterioare, Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 5.079/31.08.2016 şi prevederile Legii nr.53/2003 – Codul muncii, modificat prin Legea nr.12/2015.

Art.2. Respectarea regulamentului este obligatorie pentru directori, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, elevii şi părinţii care vin în contact cu unitatea de învăţământ.

Art.3. Regulamentul intern, elaborat împreună cu reprezentantul organizaţiei sindicale din unitate, cuprinde numai prevederi specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii în concordanţă cu dispoziţiile legale în vigoare. Regulamentul intern intră în vigoare după aprobarea lui în consiliul de administraţie. După aprobare, directorii, învăţătorii şi diriginţii vor comunica elementele de conţinut întregului personal, elevilor și paărinţilor (tutorilor legali), pentru punere în aplicare.

                            Capitolul 2

ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Art.4.Unitatea de învăţământ primar şi gimnazial este obligată să şcolarizeze elevii care au domiciliul pe străzile arondate unităţii, în urma unei solicitări scrise, în limita planului de şcolarizare şi a efectivelor maxime pe clasă.

Art.5. La înscrierea în învăţământul gimnazial, continuitatea studiului limbilor moderne se asigură în funcţie de oferta educaţională a unităţii şcolare.

Art.6. Clasele se constituie în funcţie de oferta educaţională a unităţii de învăţământ, de opţiunile elevilor, cu o medie a efectivelor de 25 elevi/clasă.

Art.7. (1) Cursurile se desfăşoară în două schimburi, după cum urmează:

- învăţământ primar: 800-1145/1245 ;

- învăţământ gimnazial: 1200/1300 -1850.

(2) Pentru clasele din învăţământul primar, ora de curs este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute după fiecare oră de curs.

(3) Pentru clasele din învăţământul gimnazial, ora de curs este de 50 de minute, cu o pauză de 10 minute după fiecare oră de curs.

(4) În situaţii speciale şi pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi durata pauzelor pot fi modificate, cu aprobarea inspectorului şcolar general, la propunerea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

Art.8. Evaluarea internă a calităţii, precum şi strategia de îmbunătăţire a calităţii în unitate este asigurată de Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, înfiinţată în temeiul Legii nr.87/ 2006 pentru aprobarea O.U.G. nr.75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei ( art.11, 12 ), a Regulamentului - cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 5.079/31.08.2016, cu completările ulterioare.

                      Capitolul 3

PERSONALUL DIDACTIC

Art.9.Personalul didactic se bucură de toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din legislaţia în vigoare : Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar, prevederile Contractului colectiv de muncă, prevederile Legii nr.53/2003 – Codul muncii, modificat prin Legea nr.12/2015.

Art.10.Personalul didactic răspunde disciplinar pentru încălcarea îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului instituţiei şi poate fi sancţionat conform Legii educaţiei naţionale nr.1/2011şi a Legii nr.53/2003 – Codul muncii, modificat prin Legea nr.12/2015.

Art.11. Personalul didactic trebuie să își desfasoare activitatea profesională în conformitate cu următoarele valori și principii:

a) imparțialitate și obiectivitate;

b) independență și libertate profesională;

c) responsabilitate morală, socială și profesională;

d) integritate morală și profesională;

e) confidențialitate și respect pentru sfera vieții private;

f) primatul interesului public;

g) respectarea și promovarea interesului superior al beneficiarului direct al educației;

h) respectarea legislației generale și a celei specifice domeniului;

i) respectarea autonomiei personale;

j) onestitate și corectitudine;

k) atitudine decentă și echilibrată;

l) toleranță;

m) autoexigență în exercitarea profesiei;

n) interes și responsabilitate în raport cu propria formare profesională, în creșterea calității activității didactice și a prestigiului unității, precum și a specialității, domeniului în care își desfășoară activitatea;

o) implicare în procesul de perfecționare a caracterului democratic al societății.

Art.12 În relațiile cu beneficiarii direcți ai educației, personalul didactic are obligația de a cunoaște, de a respecta și de a aplica norme de conduită prin care se asigură:

a) ocrotirea sănătății fizice, psihice și morale a beneficiarilor direcți ai educației prin:

(i) supravegherea atât pe parcursul activităților desfășurate în unitatea de învățământ, cât și în cadrul celor organizate de unitatea de învățământ în afara acesteia;

(ii) interzicerea agresiunilor verbale, fizice și a tratamentelor umilitoare asupra beneficiarilor direcți ai educației;

(iii) protecția fiecărui beneficiar direct al educației, prin sesizarea oricărei forme de violență verbală sau fizică exercitate asupra acestuia, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijență sau de exploatare a acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

(iv) combaterea oricăror forme de abuz;

(v) interzicerea hărțuirii sexuale;

b) interzicerea oricăror activități care generează corupție:

(i) fraudarea examenelor;

(ii) solicitarea, acceptarea sau colectarea de către personalul didactic a unor sume de bani, cadouri sau prestarea anumitor servicii, în vederea obținerii de către beneficiarii direcți ai educației de tratament preferențial ori sub amenintarea unor sancțiuni, de orice natură ar fi acestea;

(iii) favoritismul;

(iv) meditațiile contra cost cu beneficiarii direcți ai educației de la formațiunile de studiu la care este încadrat;

c) asigurarea egalității de șanse și promovarea principiilor educației incluzive;

d) respectarea demnității și recunoașterea meritului personal al fiecărui beneficiar direct al educației.

Art.13 În relațiile cu părinții și cu reprezentanții legali ai beneficiarilor direcți ai educației, personalul didactic respectă și aplică norme de conduită prin care se asigură:

a) stabilirea unei relații de încredere mutuală și de comunicare;

b) respectarea confidențialității informațiilor, a datelor furnizate și a dreptului la viața privată și de familie;

c) neacceptarea primirii de bunuri materiale sau sume de bani pentru serviciile educaționale oferite;

d) recomandarea de auxiliare curriculare sau materiale didactice, cu precădere a celor deschise și gratuite, fără a impune achiziționarea celor contra cost.

Art.14 Relațiile colegiale ale personalului didactic se bazează pe respect, onestitate, solidaritate, cooperare, corectitudine, toleranță, sprijin reciproc, confidențialitate, competiție loială. În activitatea profesională, personalul didactic evită practicarea oricărei forme de discriminare și denigrare în relațiile cu ceilalți colegi și acționează pentru combaterea fraudei intelectuale, inclusiv a plagiatului.

Art.15 Personalul didactic care îndeplinește funcții de conducere sau care este membru în consiliul de administratie al unității de învățământ respectă și norme de conduită managerială prin care se asigură:

a) promovarea standardelor profesionale și morale specifice;

b) aplicarea obiectivă a reglementărilor legale și a normelor etice;

c) evaluarea obiectivă conform atribuțiilor, responsabilităților și sarcinilor de serviciu din fișa postului;

d) prevenirea oricărei forme de constrângere sau abuz din perspectiva funcției deținute;

e) prevenirea oricărei forme de hărțuire, discriminare a personalului didactic și a beneficiarilor direcți ai educației.

Art.16 În exercitarea activităților specifice (școlare și extrașcolare), personalului didactic îi este interzis:

a) să folosească baza materială din spațiile de învățământ în vederea obținerii de beneficii materiale personale directe sau indirecte;

b) să folosească, să producă sau să distribuie materiale pornografice scrise, audio ori vizuale;

c) să organizeze activități care pun în pericol siguranța și securitatea beneficiarilor direcți ai educației sau a altor persoane aflate în incinta unității sau a instituției de învățământ;

d) să consume alcool și substanțe interzise, cu excepția celor recomandate medical;

e) să permită și să încurajeze consumul de alcool și de substanțe interzise de către beneficiarii direcți ai educației, cu excepția celor recomandate medical;

f) să organizeze și să practice pariuri și jocuri de noroc.

Art.17  În relațiile cu alte unități și instituții de învățământ, precum și cu instituțiile și reprezentanții comunității locale, personalul didactic respectă și aplică norme de conduită prin care:

a) asigură sprijin în scopul furnizării unor servicii educaționale de calitate;

b) manifestă responsabilitate și transparență în furnizarea de informații către instituțiile de stat în protejarea drepturilor beneficiarului direct al educației, atunci când interesul și nevoia de protecție a acestuia impun acest lucru.

Cadrele didactice au dreptul de a participa la activităţi de perfecţionare profesională şi în timpul anului şcolar. În acest caz, cu acordul directorilor sau al Consiliului de Administraţie, se va stabili durata absenţei permise şi condiţiile de acoperire a orelor și recuperare a materiei.

Art.18. Cadrele didactice pot aduce la cunoştinţa directorilor sau a Consiliului de administraţie recomandările, observaţiile şi doleanţele lor, verbal sau în scris.

Art.19. (1) Învoirea cadrelor didactice de la cursuri se face numai în cazuri bine justificate, cu aprobarea conducerii şcolii, pe bază de cerere scrisă (conform anexei 2) şi în mod obligatoriu cu asigurarea suplinirii de către cadre didactice de aceeaşi specialitate, de preferat. În cazuri excepţionale (boală, deces în familie), se anunţă telefonic conducerea şcolii pentru asigurarea suplinirii.

(2) În cazul absentării nemotivate de la cursuri a unui cadru didactic, conducerea şcolii va reţine numărul de ore neefectuate în ziua respectivă.

(3) Directorul, în calitate de angajator, consemnează în condica de prezenţă absenţele şi întârzierile personalului didactic.

(4) Se interzice modificarea structurii orarului sau a locului de desfăşurare a orelor fără aprobarea conducerii şcolii.

Art.20. Personalul didactic răspunde în faţa conducerii şcolii şi a forurilor superioare de control, de calitatea şi de rezultatele obţinute în activitatea pe care o desfăşoară.

Art.21. Este interzisă cu desăvârşire scoaterea personalului didactic de la orele de program pentru efectuarea altor activităţi.

Art.22. Personalul didactic are obligaţia să respecte prevederile Contractului individual de muncă şi ale Fişei postului, obligaţia de a fi loial şcolii şi de a păstra confidenţialitatea activităţilor desfăşurate în şcoală.

Art.23. Personalul didactic are obligaţia de a informa conducerea şcolii/ membrii Consiliului de Administraţie despre manifestările de indisciplină ce periclitează actul didactic sau premerg unor manifestări cu grad ridicat de periculozitate.

Art.24. După ultima oră de curs:

- învățătorii vor însoţi elevii, până la ieşirea din şcoală

- profesorii vor aştepta ieşirea tuturor elevilor din clasă.  

3.1. Sarcinile personalului didactic de predare

Art.25. În activitatea didactică:

  1. Prezenţa obligatorie la şcoală cu 10 minute înaintea începerii cursurilor, indiferent de schimb;
  2. Intrarea la timp la ore şi utilizarea integrală a celor 45 minute pentru clasele din învățământul primar, respectiv 50 minute pentru clasele din învățământul gimnazial;
  3. Conceperea activităţii profesionale şi realizarea obiectivelor instructiv – educative ale disciplinelor de învăţământ, prin metodologii care respectă principiile psihopedagogice ;
  4. Întocmirea la timp şi prezentarea planificărilor anuale şi semestriale directorilor şcolii, în conformitate cu programele şi manualele şcolare ;
  5. Realizarea orelor de predare în raport cu norma didactică stabilită pentru funcţia îndeplinită şi disciplina predată ;
  6. Parcurgerea integrală şi ritmică a conţinutului programelor şi manualelor şcolare în vigoare;

7. Consemnarea zilnică în condica de prezenţă a fiecărei ore de curs ;

8. Selectarea şi aplicarea strategiilor didactice care să asigure eficienţă şi un caracter activ-participativ al elevilor la propria instruire, punerea în practică a ideilor novatoare pentru modernizarea procesului de învăţământ;

9. Pregătirea lucrărilor practice, a materialelor didactice, a mijloacelor audio- vizuale, a aparatelor

şi instrumentelor de lucru, etc.

10. Evaluarea performanţelor la învăţătură ale elevilor prin evaluare curentă scrisă şi orală, evaluare iniţială, semestrială şi finală;

11. Notarea ritmică şi obiectivă a elevilor; trecerea notelor în catalog şi în carnetele elevilor în cel

mai scurt interval de timp;

12.Participarea la examenele de corigenţă/amânare, conform comisiilor şi graficului de desfăşurare întocmite de directorul şcolii;

13. Preocuparea pentru organizarea, dotarea, întreţinerea claselor, cabinetelor şi laboratoarelor;

14. Completarea corectă şi la timp a documentelor şcolare/situaţiilor solicitate de către conducerea şcolii, serviciul secretariat, administrator, I.S.J., M.E.N., alţi parteneri educaţionali;

15. Efectuarea serviciului pe şcoală după planificarea stabilită, cu îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce-i revin ca profesor de serviciu, supraveghind menţinerea ordinii şi disciplinei în şcoală, păstrarea integrităţii corporale a elevilor, precum şi integritatea bunurilor materiale din şcoală;

16. Supravegherea păstrării curăţeniei şi îngrijirea mobilierului şcolar;

17. Respectarea cu stricteţe a disciplinei muncii, specifice instituţiei noastre (orar, Regulament intern, repartiţia sălilor de clasă, serviciul pe şcoală, etc);

18. Participarea la toate Consiliile profesorale, şedinţele de lucru programate, precum şi la activităţile Consiliului de administraţie, atunci când sunt solicitaţi ;

19. Manifestarea, permanentă, în şcoală şi în afara acesteia, a unei atitudini şi a unui comportament exemplar din punct de vedere moral, etic şi profesional, fără să prejudicieze, prin activitatea sa ori prin concepţia sa, profesia pe care o reprezintă;

20. Obligaţia morală să-şi acorde respect reciproc şi sprijin în îndeplinirea obligaţiilor profesionale;

21. Menţinerea unei relaţii bune între şcoală-familie, elev-cadru didactic-părinte.

Art.26. În activitatea educativă ca diriginte/învățător la clasă:

  1. Planifică şi realizează orele de consiliere, ţinând seama de problemele educative pe care le ridică

viaţa şi activitatea colectivului de elevi şi de sarcinile educative ale şcolii, în conformitate cu programa activităţilor educative în învăţământul preuniversitar;

  1. Organizează colectivul de elevi;
  2. Coordonează, verifică şi răspunde de consumarea de către elevi, în condiţii igienice, a produselor distribuite prin programe guvernamentale de tipul ,, Lapte şi corn “;
  3. Răspunde de dotarea zilnică a coşurilor de gunoi cu saci menajeri;
  4. Aduce la cunoştinţa colectivului de elevi pe care îl îndrumă responsabilităţile, obligaţiile, drepturile, recompensele şi sancţiunile aplicate;
  5. Urmăreşte nivelul de pregătire al elevilor, frecvenţa, disciplina; informează părinţii despre

constatările făcute;

  1. Planifică şi organizează activităţi educative cu tematică moral – etică, sanitară, de circulaţie;
  2. Prelucrează elevilor şi părinţilor:

-          măsurile de ordine interioară pentru întărirea siguranţei civice în unitate;

-          instrucţiunile proprii privind sănătatea şi securitatea elevilor;

-          regulamentele şcolare în vigoare.

  1. Realizează instruirea elevilor de serviciu pe clasă;
  2. Realizează cu elevii acţiuni extraşcolare cu scop educativ, distractiv, sportiv, artistic sau ştiinţific (cercuri, concursuri, serbări, vizite, excursii, drumeţii, competiţii sportive, manifestări artistice, etc.);
  3. Menţine o colaborare strânsă cu familiile elevilor prin organizarea unor lectorate, vizite la domiciliu, adrese scrise, etc.
  4. Supraveghează şi răspunde în permanenţă de curăţenia clasei, starea mobilierului din dotare,disciplina elevilor;
  5.  Previne şi detensionează stările conflictuale apărute la nivelul clasei;
  6. Amenajează clasa astfel încât să nu contravină simţului estetic şi bunului gust;
  7. Aplică elevilor, pe baza consultării cu directorii / Consiliul clasei, sancţiunile prevăzute în regulamentele şcolare;
  8. Motivează absenţele elevilor respectând prevederile ROFUIP şi procedura operaţională.

Pe lângă aceste responsabilităţi, fiecare învăţător/diriginte trebuie să-şi însuşească şi să respecte Prevederile metodologice privind organizarea si desfăşurarea activităţilor specific funcţiei de diriginte, conform anexei 1. la fișa postului, privind activităţile specifice funcţiei de diriginte.

Art.27. Activitatea metodică şi de perfecționare

  1. Personalul didactic este obligat să realizeze studiul planurilor-cadru, schemelor orare, programelor analitice, manualelor şi a literaturii de specialitate.
  2. Personalul didactic este obligat să participe la activităţi de perfecţionare prin grade didactice sau organizate în şcoală, la nivel de centru metodic, CCD, etc.
  3. Personalul didactic trebuie să manifeste preocupare pentru inovaţie didactică în domeniul de specialitate.

Art. 28. Învăţătorul / Profesorul de serviciu

       Pe lângă îndatoririle înscrise în fişa postului, cadrele didactice vor exercita, conform unei planificări semestriale, şi funcţia de învăţător/profesor de serviciu (în cancelarie și pe holuri), având următoarele atribuţii:

  1. Supraveghează intrarea elevilor în unitate la începutul orelor de curs şi siguranţa acestora în timpul pauzelor;
  2. Verifică ţinuta elevilor la intrarea în şcoală;
  3. Asigură ordinea şi disciplina elevilor în timpul pauzelor;
  4. Mediază relaţiile dintre persoane străine şi personalul şcolii în perioada desfăşurării serviciului;
  5. Intervine prompt în caz de perturbare a procesului de învăţământ (absenţa unor profesori, indisciplină, distrugeri de bunuri);
  6. Informează, după caz, directorul / directorul adjunct sau personalul de serviciu asupra unor situaţii deosebite.
  7. Asigură desfăşurarea programului în bune condiţii, sunatul la timp pentru intrarea si ieşirea elevilor la şi de la ore, prezenţa profesorilor la fiecare clasă (în caz contrar, anunţă imediat directorul pentru a se lua măsurile corespunzătoare);
  8. Ia măsuri ca în timpul orelor să nu fie niciun elev pe holuri sau alte persoane care pot deranja orele de curs, să nu rămână elevi în sălile de clasă când aceştia au educaţie fizică;
  9. Înregistrează toate abaterile săvârşite de elevi, accidentele şi eventualele stricăciuni, descoperă cauzele şi vinovaţii pentru luarea măsurilor corespunzătoare;
  10. Asigură securitatea cataloagelor la finalul orelor de curs.

3.2. Recompense

Art.29. (1)Evidenţierea în Consiliul Profesoral;

(2) Recomandare pentru acordarea gradaţiei de merit, conform metodologiei elaborate de M.E.N.;

(3) Acordarea de diplome;

(4) Recomandarea scrisă sau verbală pentru poziţii în diferite comisii la nivel judeţean, naţional, pentru participarea la conferinţe şi întâlniri naționale și internaţionale.

3.3. Sancţiuni 

Art.30. Întârzierile la ore / nealocarea timpului de 45/50 minute pentru ora de curs se sancţionează astfel:

Prima dată De mai multe ori
ü  Notarea în condica de prezenţă

ü  Atenţionarea în faţa Consiliului Profesoral

ü  Atenţionarea în faţa Consiliului de Administraţie

ü  Neplata orelor


Art. 31.
Absenţa nemotivată de la ore a cadrelor didactice se sancţionează astfel:

Prima dată De mai multe ori
ü  Neplata orei

ü  Neplata orelor

ü  Diminuarea calificativului anual

ü  Sancţiune salarială stabilită de Consiliul de Administraţie


Art. 32.
Absenţa nemotivată de la şedinţele Consiliului Profesoral se sancţionează astfel:

Prima dată De mai multe ori
ü  Atenţionare verbală

ü  Atenţionare în faţa Consiliului de Administraţie

ü  Diminuarea punctajului pentru acordarea calificativului anual


Art.33.
Atitudinea necorespunzătoare faţă de personalul şcolii sau faţă de elevi se sancţionează astfel:

Prima dată De mai multe ori
ü  Atenţionare verbală

ü  Atenţionare în faţa Consiliului Profesoral

ü  Diminuarea calificativului anual


Art. 34.
Necompletarea la timp a documentelor şcolare (cataloage, condică de prezenţă, situaţii şi rapoarte solicitate de conducerea şcolii/responsabilii de comisii şi catedre metodice, adrese de înştiinţare înaintate părinţilor privind situaţia la învăţătură la sfârşitul semestrelor/anului şcolar sau abaterile de la regulamentele şcolare, etc ) se sancţionează astfel:

Prima dată De mai multe ori
ü  Atenţionare verbală

ü  Atenţionare în faţa Consiliului Profesoral

ü  Diminuarea calificativului anual


                      Capitolul 4

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR ŞI ADMINISTRATIV

Art.35.(1) Personalul didactic auxiliar şi nedidactic va respecta prevederile din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar, Contractul colectiv de muncă.

(2) Personalul didactic auxiliar şi nedidactic are obligaţia de a respecta şi îndeplini toate atribuţiile prevăzute în fişa postului, pentru fiecare categorie în parte.

(3) Evaluarea personalului didactic auxiliar şi nedidactic se face prin calificativ, pe baza punctajului

acordat, conform ordinelor şi metodologiei de evaluare aflate în vigoare.                                         

                   Capitolul 5

ELEVII

5.1. Dobândirea calităţii de elev

Art.36. Dobândirea calităţii de elev al şcolii se face în conformitate cu Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 5.079/31.08.2016, cu completările ulterioare.

5.2. Exercitarea calităţii de elev

 Art.37. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii .

1) Frecventarea tuturor cursurilor prevăzute în orar este obligatorie pentru fiecare elev.

 2) Evidenţierea prezenţei se face la începutul fiecărei ore de curs de către profesori, care consemnează în catalog absenţele. Elevii care nu se află în clasă la intrarea profesorului sunt consideraţi absenţi la ora respectivă.

3) În cazuri bine motivate elevii care întârzie pot cere permisiunea cadrului didactic să asiste la oră, acesta putând motiva absența până la sfârşitul orei.

4) Se interzice cadrelor didactice eliminarea elevilor de la orele de curs. Elevii care perturbă orele de curs vor fi puşi în discuţia Consiliului Profesorilor clasei pentru a fi sancţionaţi.

5) Se interzice părăsirea instituţiei în timpul orelor de curs sau în pauze. În cazuri excepţionale, elevul este obligat să solicite permisiunea profesorului care predă la ora respectivă, care îl poate învoi pe propria răspundere, dar va consemna absenţa în catalog. Profesorul diriginte va motiva absenţa numai după ce va lua legătura cu familia elevului. În situaţia în care elevul nu are acordul profesorului, va răspunde personal de decizia sa şi de posibilele consecinţe.

6) Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor molipsitoare sau altor cauze de forţă majoră dovedite cu acte legale sunt considerate motivate.

7) Motivarea absenţelor se efectuează numai de diriginte în maxim 7 zile de la reluarea activităţii, pe baza următoarelor acte:

-     adeverinţe eliberate de medicul cabinetului şcolar, medicul de familie sau medicul specialist, vizate de medicul şcolar;

-     adeverinţă sau certificat medical eliberat în cazul în care elevul a fost internat în spital (elevul va consemna pe verso data predării motivării medicale şi va semna alături de diriginte);

-     cererea părinţilor (conform anexei 3), aprobată de director, pentru situaţii familiale deosebite, fără a depăşi 7 zile pe an (cererea se depune la secretariat, de către părinte, cu aprobarea dirigintelui, înainte de a efectua absenţele sau, în cazuri de forţă majora, imediat după efectuarea absenţelor).

Actele doveditoare se păstrează de diriginte pe tot parcursul anului şcolar. Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut, acestea nu mai pot fi utilizate în motivarea absenţelor.

Pentru a fi considerate valabile, adeverinţele medicale trebuie să conţină în mod vizibil numele şi parafa medicului, numele cabinetului medical sau al spitalului, diagnosticul. Chiar în situaţiile mai sus prezentate, motivarea absenţelor se face după consultarea părinţilor. În cazul în care se constată falsuri, actele prezentate sunt considerate nule, iar elevul în cauză este sancţionat cu scăderea notei la purtare cu 3 puncte.

8) Pentru elevii sportivi de performanţă, care participă la acţiuni la nivel judeţean naţional, internaţional, organizate în timpul semestrelor şcolare, directorul şcolii poate aproba motivarea absenţelor, până la 30 de zile anual, cu condiţia îndeplinirii de aceştia a obligaţiilor şcolare.

 9) Elevii calificaţi la faza judeţeană şi naţională ale olimpiadelor şcolare, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiţi de frecvenţă cu aprobarea direcţiunii, conform precizărilor de mai sus. Aceştia au însă obligaţia de a recupera individual materia pierdută.

 10) Elevii aflaţi în situaţia prevăzută la precedentele două articole nu vor fi examinaţi scris sau oral în prima săptămână de la revenirea la cursuri, iar profesorii clasei le vor acorda sprijinul la recuperarea lecţiilor.

11) Pentru fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru din totalul orelor de studiu sau la 10% absențe nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplină, va fi scăzută cu un punct nota la purtare (conform art. 27 din Statutul Elevilor, aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 4742/10.08.2016).

12) Sunt declaraţi amânaţi semestrial sau anual, elevii care au absentat motivat sau nemotivat la cel puţin 50% din numărul de ore pe semestru la disciplinele respective.

13) Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, să-l prezinte profesorilor pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor, pentru informare în legătură cu situaţia şcolară.

5.3. Drepturile elevilor. Recompense

 Art.38. Elevii beneficiază de drepturile prevăzute la art.118-136 din Regulamentul de organizare şi fucţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educaţiei Naționale nr. 5115/2014.

Art. 39. (1) Elevii pot primi recompense conform art. 13 din Statutul elevilor.

(2) Se acordă titlul de şef de promoţie absolventului clasei a VIII-a cu cea mai mare medie a tuturor anilor de şcoală, cu condiţia să aibă 10 la purtare în toţi anii.

(3) Se poate acorda un premiu de onoare pentru un elev care, prin rezultatele obţinute, a contribuit la creşterea prestigiului şcolii.

5.4. Organizarea şi regulamentul Consiliului elevilor

Art. 40. (1) Consiliul elevilor pe şcoală se constituie din reprezentanţii claselor în primele 2 săptămâni de şcoală. Fiecare clasă desemnează câte un reprezentant.

(2) Consiliul se întruneşte semestrial sau la solicitarea biroului sau a direcţiunii şcolii.

(3) Consiliul elevilor este condus de un birou, format din 5 membri (preşedinte, locţiitor, responsabili departamente).

(4) Consiliul elevilor analizează problemele elevilor şi propune măsuri privind îmbunătăţirea:

-     activităţilor didactice;

-     activităţilor extracurriculare;

-     disciplinei şi frecvenţei;

-     relaţiilor elev – profesor, elev – elev;

-     relaţiilor cu alte unităţi de învăţământ ;

-     integrării socio – profesionale;

-     activităţilor din timpul liber;

(5) Problemele ridicate şi propunerile făcute de către Consiliul elevilor vor fi aduse la cunoştinţa Consiliului de Administraţie al şcoliii, care va lua măsuri de rezolvare a acestora. Problemele soluţionate vor fi aduse la cunoştinţa elevilor şi cadrelor didactice.

(6) Consiliul elevilor îşi desfăşoară activitatea pe baza unui plan semestrial şi a unui grafic de întruniri cuprinzând problematica şi data. Aceste documente vor fi transmise în copie Consiliului de Administraţie.

(7) La întrunirile Consiliului se întocmesc procese verbale, un exemplar din fiecare se va depune la consilierul educativ.

Art. 41. Consiliul de Administraţie desemnează consilierul pentru probleme educative şi activităţi extracurriculare pentru coordonarea activităţii Consiliului elevilor.

5. 5. Comportamentul elevilor

Art. 42. (1) Indiferent de momentul şi locul unde se află, elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, corect, dovedind prin aceasta că sunt elevi şi respectă numele şcolii în care învaţă.

  1. Este interzis oricărui elev să aducă în clasă sau în şcoala persoane străine, să fie aşteptaţi de alte persoane (cu excepţia membrilor familiei) în şcoală sau în curtea şcolii.
  2. Elevii nu au voie să aducă în şcoală şi să folosească nici un fel de spray-uri lacrimogene,paralizante şi orice alte materiale pirotehnice sau de altă natură care ar putea pune în pericol integritatea fizică a celor din jur.
  3. Relaţiile dintre elevi în general, dintre fete şi băieţi în special, trebuie să se bazeze pe respectreciproc, să se folosească un limbaj civilizat şi adecvat vârstei, să nu se recurgă la gesturi intime indecente.
  4. Se interzice cu desăvârşire fumatul, consumul de băuturi alcoolice şi droguri.
  5. Se interzice introducerea în şcoală a materialelor vizuale/auditive care atentează la bunelemoravuri.
  6. Se interzice introducerea și utilizarea în clădirea şcolii a skateboard-urilor, patinelor cu rotile,cărţilor de joc, zaruri.
  7. e interzice utilizarea telefonului mobil și accesorii în timpul orelor de curs, precum şi menţinerea acestuia în stare de activare.
  8. Telefonul mobil poate fi utilizat în orele de curs la cererea expresă a cadrului didactic, doar în scop educațional.
  9. Se interzice elevilor să posede sau să folosească orice fel de arme şi să se implice în acte de violenţă sau intimidare.
  10.  Elevilor le este interzis să-şi însuşească bunuri, obiecte sau bani care nu le aparţin. Personalul școlii își declină orice responsabilitate în cazul pierderii obiectelor de valoare (telefoane mobile, obiecte electronice, bijuterii, etc.).
  11. Se interzice elevilor să organizeze în şcoală activităţi comerciale, activităţi politice şi/sau depropagandă politică, activităţi de prozelitism religios sau ocult. 

5. 6. Ţinuta elevilor

  1. vestă bleumarin cu verde, inscripționată cu ințialele școlii (G.E.), cravată verde, pantaloni/fustă de culoare închisă. Este obligatoriu ca elevii să aibă o ţinută decentă, curată şi îngrijită (inclusiv ţinută capilară).

(2) Este interzisă:

  • -     purtarea unor articole vestimentare indecente şi a accesoriilor care nu se pretează mediului şcolar şi calităţii de elev.
  • -     la fete, purtarea cerceilor extravaganţi, brăţărilor, inelelor, pierceing-urilor, precum şi utilizarea produselor de machiaj;
  • -     la băieţi, ţinuta lejeră (pantaloni scurţi, maiou, papuci etc.), cercei, părul vopsit, tunsoare cu creastă, accesorii stridente etc.;
  • -     folosirea unor însemne sau îmbrăcămintea neadecvată vârstei şi calităţii de elev, specifică grupărilor rock, sataniste etc. 

5.7. Pǎstrarea bunurilor şcolii

Art. 44. Elevii din învăţământul preuniversitar de stat trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună, la sfârşitul anului şcolar.

Art. 45. (1) Mobilierul din sălile de clasă, din laboratoare şi cabinete, din sala de educaţie fizică şi terenul de sport, materialul didactic aflat în dotarea şcolii trebuie folosit cu simţ de răspundere, pentru a fi utilizat o perioadă de timp cât mai lungă, trebuie întreţinut prin curăţare şi reparare periodică.

  1. Elevii care produc stricăciuni sau deteriorează bunurile din dotarea şcolii au obligaţia să repare sau să înlocuiască (după caz) obiectele deteriorate sau să achite contravaloarea pagubelor produse. Elevii au obligaţia de a menţine curăţenia în sălile de clasă, laboratoare, cabinete, sala de educaţie fizică, holuri, grupuri sanitare precum şi pe terenul de sport şi în curtea scolii.

5. 8. Sancţiuni

Art. 46. (1) Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv   regulamentele şcolare, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora, conform Cap. al IV-lea, ,,Sancționarea elevilor”, din Statutul elevilor, aprobat prin O.M.E.N.C.S. nr.4742/10.08.2016.

(2) Prezentul regulament intern stabileşte următoarele sancţiuni, în funcţie de abaterea săvârşită:

Nr.

crt.

ABATEREA SANCŢIUNEA
 1. Introducerea de persoane străine în incinta şcolii. Observaţie individuală
 2. Altercaţii sau comportament necivilizat între colegi

Observaţia individuală

Discuție cu părinții / reprezentanți legali

Mustrare scrisă /Scăderea notei la purtare conform hotărârii CC/CP

Mutarea disciplinară la o altă clasă paralelă sau altă unitate școlară.

 3. Altercaţii sau comportament necivilizat faţă de profesori

Mustrare scrisă însoţită de scăderea notei la purtare conform hotărârii CC/CP

Mutarea disciplinară la o clasă paralelă / altă unitate școlară

 4. Părăsirea spaţiului şcolar (curtea şcolii) în timpul programului de cursuri

Observaţie individuală

Discuție cu părinții / reprezentanți legali

Mustrare scrisă /Scăderea notei la purtare conform hotărârii CC/CP

 .5. Vestimentaţie indecentă şi provocatoare

Observaţia individuală

Discuție cu părinții / reprezentanți legali

 6. Introducerea sau posesia armelor albe, spray-uri paralizante sau lacrimogene, petarde, pocnitori, muniţie, alte materiale care pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi sau a personalului unităţii de învăţământ în incinta şcolii

Observaţia individuală, însoţită de scăderea notei la purtare sub 7

Informarea organelor de poliţie în vederea luării în evidenţă

 7. Furtul din avutul şcolii sau proprietatea individuală

Mustrare scrisă

Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare, conform hotărârii CC/CP

Informarea organelor de poliţie în vederea luării în evidenţă

 8. Aruncarea obiectelor pe fereastră, alte acte ce pun în pericol siguranţa celor din jur

Observaţia individuală

Mustrare scrisă însoţite de scăderea notei la purtare, conform hotărârii CC/CP

 9. Acte de vandalism, deteriorări de bunuri

Mustrare scrisă, recuperarea bunurilor sau achitarea contravalorii acestora, însoţită de scăderea notei la purtare, conform hotărârii CC/CP

Informarea organelor de poliţie în vederea luării în evidenţă

 10. Fumatul în incinta şcolii sau în spaţiul aferent acesteia

Observaţia individuală

Mustrare scrisă însoţită de scăderea notei la purtare , conform hotărârii CC/CP

 11. Accesul în şcoală sub influenţa alcoolului Mustrare scrisă însoţită de scăderea notei la purtare , conform hotărârii CC/CP
 12. Accesul în şcoală sub influenţa drogurilor

Observaţia individuală

Mustrare scrisă

Informarea organelor de poliţie în vederea luării în evidenţă

 13. Accesul în unitate cu telefon mobil, camere de filmat, MP3 player, tablete, etc.

Observaţia individuală şi confiscarea telefonului/camerei

Mustrare scrisă însoţită de scăderea notei la purtare, conform hotărârii CC/CP

 14. Constituirea şi manifestarea de grupuri (găşti) cu comportament provocator în perimetrul şcolar şi proximitatea spaţiilor şcolare

Observaţia individuală și scăderea notei la purtare sub 7, conform hotărârii CC/CP

Informarea organelor de poliţie în vederea luării în evidenţă

Abaterile săvârșite în timpul orelor de curs sunt consemnate de învățătorul/profesorul de la clasă în documentul prezentat în anexa 1, atașat în fiecare catalog din unitate.

(3) Pentru utilizarea telefonului mobil în timpul orei, fără permisiunea profesorului, elevul va fi sancţionat cu observaţie individuală, iar la repetarea abaterii se vor aplica gradual: mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei, scăderea notei la purtare.

(4)Pentru săritul sau deteriorarea gardului, escaladatul ferestrelor, aruncatul, pe geam, cu produsele distribuite prin programul guvernamentale de tip ,,Lapte și corn”, cu hârtii și alte obiecte, se vor aplica, gradual, observație individuală, mustrarea scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei, scăderea notei la purtare.

(5) Profesorul care în timpul orelor constată la unul sau mai mulţi elevi o ţinută neconformă cu prevederile actualului Regulament, va întocmi un referat în baza căruia dirigintele va înştiinţa familia elevului. Dacă abaterea se repetă, fără motive obiective, elevul va fi sancţionat gradual prin observație individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei, scăderea notei la purtare.

(6)Pentru deranjatul orelor în mod intentionat, comportament jignitor, tendenţios la adresa  colectivului profesoral şi personalului didactic, auxiliar si nedidactic, precum şi faţă de colegi se va aplica, gradual, sancţiunea de observaţia individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei şi scăderea notei la purtare, mutarea disciplinară la o altă clasă paralelă.

(7)Pentru deteriorarea mobilierului, a obiectelor de inventar sau a spaţiului de funcţionare a şcolii se plăteşte contravaloarea daunei sau se înlocuieşte obiectul deteriorat, apoi dacă se repetă fapta se retrage temporar sau definitiv bursa, şi se scade nota la purtare.

(8)Pentru fumat în incinta şcolii şi în curtea şcolii se va aplica, gradual, sancţiunea de a curăţa un sector din curtea şcolii specificat de profesorul de serviciu sau directorul şcolii, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei, scăderea notei la purtare.

(9)Pentru rezolvarea unor conflicte prin forţă sau cu ajutorul probat al unor prieteni din afara şcolii se aplică, gradual, sancţiunea de observaţie individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei şi scăderea notei la purtare, precum şi sesizarea organelor de poliţie. De asemenea, elevul va participa la şedinţe de consiliere la cabinetul psihologic al şcolii. 

(10) Pentru introducerea şi promovarea în şcoală printre elevi a materialelor pornografice sau

care atenteaza la bunele moravuri se va aplica, gradual, sancţiunea de observaţie individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei şi scăderea notei la purtare.

(11) Pentru promovarea şi încurajarea prozelitismului religios şi propagandei politice se va aplica, gradual, sancţiunea de observaţie individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei şi scăderea notei la purtare.

(12)Pentru consumul de alcool se aplică, gradual, sancţiunea de observaţie individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei şi scăderea notei la purtare. De asemenea, elevul va participa la şedinţe de consiliere la cabinetul psihologic al şcolii. 

(13)Pentru consum de droguri sau introducerea lor în şcoală se va aplica, gradual, sancţiunea de observaţie individuală, mustrare scrisă, retragerea temporară sau definitivă a bursei şi scăderea notei la purtare şi sezizarea organelor de poliţie. Deasemenea, elevul va participa la şedințe de consiliere la cabinetul psihologic al şcolii. 

Art.47.Toate abaterile şi sancţiunile vor fi comunicate verbal sau în scris părinţilor elevului sancţionat de către învățător, profesorul diriginte, director sau alte instituţii implicate, după gravitatea faptei.

                     Capitolul 6

REGULI PRIVIND PROTECŢIA, IGIENA ŞI SECURITATEA ÎN MUNCĂ

Art. 48. Medicului şcolii îi revin următoarele sarcini:

(1) Asigură aplicarea în şcoală a măsurilor curativ-profilactice, menite să apere sănătatea elevilor.

(2) Informează periodic conducerea şcolii asupra stării de sănătate a elevilor şi propune măsurile igienico-sanitare ce trebuie luate.

(3) Efectuează triajul epidemiologic înainte de începerea anului şcolar şi la întoarcerea elevilor din vacanţe.

(4) Studiază condiţiile de muncă ale elevilor în şcoală, urmărind realizarea măsurilor de îmbunătăţire a acestora.

(5) Avizează certificatele medicale, prezentate de elevi, în vederea scutirii medicale.

(6) Triază elevii pentru trimiterea lor în tabere şi excursii, în conformitate cu instrucţiunile în vigoare

(7) Controlează respectarea normelor de igienă în şcoală.

Art.49. Învăţătorii şi diriginţii răspund de formarea şi dezvoltarea deprinderilor igienice ale colectivului de elevi pe care îl îndrumă, precum şi de păstrarea curăţeniei în sala de clasă.

Art.50. (1) Directorul şcolii numeşte, prin decizie anuală, responsabilul comisiei SSM.

(2) Responsabilul cu asigurarea sănătăţii şi securităţii în muncă organizează instruirea personalului şcolii, conform legislaţiei în vigoare.

(3) Directorul şcolii analizează şi aprobă efectuarea de excursii şi deplasări cu elevii.

(4) Directorul şcolii controlează permanent modul de respectare, de către personalul şi elevii şcolii, a normelor de asigurare a sănătăţii şi securităţii în muncă şi de prevenire a accidentelor.

(5) Cadrele didactice care organizează şi desfăşoară activităţi în spaţiile de învăţământ în cadrul cărora s-ar putea produce accidente (laboratoare, săli de sport) asigură însuşirea şi aplicarea normelor de tehnica sănătăţii şi securităţii muncii la începutul fiecărui an şcolar şi de câte ori situaţia o impune.

(6) Fiecare cadru didactic care desfăşoară activităţi cu elevii în şcoală şi în afara ei, în timpul cărora

s-ar putea produce accidente, realizează instruirea prealabilă a acestora asupra regulilor de asigurare a sănătăţii şi securităţii în muncă.

(7) Responsabilităţile privind SSM şi PSI pentru fiecare angajat sunt precizate în anexa la Fişa postului.

(8) Elevii trebuie să cunoască și să respecte următoarele reguli igienico-sanitare:

-          să respecte regulile de igienă personală;

-          să utilizeze în mod corect sursa de apă și cabinele de toaletă;

-          să păstreze curățenia în sala de clasă, pe coridor și în curtea școlii;

-          să arunce ambalajele și resturile de mâncare în locurile special amenajate;

-          să asigure un climat corespunzător desfășurării orelor de curs (clasa aerisită, etc).

                     Capitolul 7

REGULI PRIVIND RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINĂRII ŞI AL ÎNLĂTURĂRII ORICĂREI FORME DE ÎNCĂLCARE A DEMNITĂŢII

Art. 51. În cadrul relaţiilor dintre angajaţii Şcolii Gimnaziale ,,George Enescu”, dintre aceştia și alte persoane fizice cu care vin în contact în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, se interzice orice comportament care prin efectele lui defavorizează sau supune unui tratament injust sau degradant o persoană sau un grup de persoane.

Art. 52. Refuzul de a angaja o persoana pe motiv ca aceasta aparţine unei rase, naţionalităţi, etnii, religii, categorii sociale sau categorii defavorizate, ori datorită convingerilor, vârstei, sexului, sau orientării sexuale, este în totală contradicţie cu politica instituţiei în domeniul resurselor umane.

Art. 53. Nu constituie o încălcare a prezentului regulament refuzul de a angaja o persoană care nu corespunde cerinţelor și standardelor profesionale, atâta timp cât acesta nu constituie act de discriminare.

Art. 54. Constituie abatere de la prezentul regulament orice comportament cu caracter naţionalist-şovin, de instigare la ură rasială sau naţională, ori acel comportament ce vizează atingerea demnităţii sau crearea unei atmosfere intimidante, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare îndreptate împotriva unei persoane sau a unui grup de persoane.

Art. 55. Măsurile pentru promovarea egalităţii de şanse între femei și bărbaţi, pentru eliminarea discriminării directe și indirecte pe criterii de sex se aplică în conformitate cu prevederile L.202/2002 privind egalitatea de şanse între femei și bărbaţi, republicată.

                   Capitolul 8

DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE ANGAJATORULUI ȘI ALE ANGAJATILOR

Art. 56. Angajatul are, în principal, următoarele drepturi:

-          dreptul la salarizare pentru munca depusă;

-          dreptul la repaus zilnic şi saptămânal;

-          dreptul la concediul legal de odihnă;

-          dreptul la egalitate de şanse şi tratament;

-          dreptul la sănătate şi securitate în muncă;

-          dreptul la formare profesională.

Art. 57. Angajatului îi revin, în principal, următoarele obligaţii :

-          obligaţia de a realiza norma de muncă şi/sau atribuţiile ce-i revin din fişa postului;

-          obligaţia de a respecta disciplina muncii;

-          obligaţia de fidelitate faţă de angajator în executarea atribuţiilor de serviciu;

-          obligaţia de a respecta măsurile angajatorului în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

-          obligaţia de a respecta secretul de serviciu;

-          obligaţia de a urmări perfecţionarea proprie, detecterea eventualelor disfuncţionalităţi şi propunerea de soluţii pentru înlăturarea acestora.

Art. 58. Angajatorul are în principal următoarele drepturi:

-          să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu în limitele legalităţii;

-          să execute prin împuterniciţii săi controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;

-          să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi a pagubelor materiale săvârșite de angajaţi;

-          să aplice sancţiunile corespunzătoare potrivit dispoziţiilor legale.

Art. 59. Angajatorului îi revin, în principal, următoarele obligaţii:

-          să acorde angajatului toate drepturile ce decurg din contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă aplicabil, Legea nr.1/2011, şi din alte dispoziţii legale;

-          să asigure permanent condiţii corespunzătoare de muncă;

-          să informeze angajatul, anterior încheierii contractului individual de muncă, asupra elementelor care privesc desfăşurarea viitorului raport de muncă;

-          să elibereze, la cerere, toate documentele ce atestă calitatea de salariat a solicitantului;

-          să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului, în afara cazurilor prevăzute de dispoziţiile legale.

                              Capitolul 9

SOLUŢIONAREA CERERILOR SAU RECLAMAŢIILOR INDIVIDUALE

ALE PERSONALULUI

Art. 60. (1) Toate cererile, indiferent de obiect, care provin de la salariaţi, se adresează directorului, care, în calitate de angajator, asigură buna organizare şi desfăşurare a activităţii de primire, evidenţiere şi rezolvare a cererilor sau reclamaţiilor salariaţilor, răspunzând pentru legalitatea soluţiilor şi comunicarea acestora în termenul legal.

  1. Cererile sau reclamaţiile salariaţilor se primesc şi se înregistrează prin secretariatul şcolii, urmând aceeaşi procedură ca în cazul cererilor şi reclamaţiilor depuse de alte persoane fizice sau juridice.
  2. Orice salariat al Școlii Gimnaziale ,,George Enescu” poate sesiza conducerea şcolii cu privire la fapte de încălcare a legii de către orice alt salariat, aceasta constituind avertizare în interes public sau pot constitui abateri disciplinare, contravenţii sau infracţiuni.
  3. Persoana sau comisiile sesizate au obligaţia de a verifica veridicitatea sesizării, de a lua măsuri pentru soluţionare şi de a comunica persoanei care a făcut sesizarea modul de rezolvare a acesteia.
  4. Directorul poate dispune declanşarea unei anchete interne sau să solicite salariatului lămuriri suplimentare, fără ca aceasta să determine o amânare corespunzătoare a termenului de răspuns.
  5. Răspunsurile sunt semnate de responsabilul comisiei/compartimentului care a emis răspunsul şi de director.
  6. Cererile sau reclamaţiile anonime nu se iau în considerare.
  7. Persoana care a făcut reclamaţie beneficiază de protecţie conform Legii 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii.

Art.61. Salariaţii au dreptul, dar şi obligaţia de a formula propuneri privind creşterea eficienţei activităţii.

Art.62. (1) Salariaţii au dreptul să solicite audienţă la director, conform programelor de audienţă stabilite, în scopul rezolvării unor probleme personale.

(2) Soluţiile şi modul de rezolvare a problemelor discutate cu ocazia audienţelor se comunică, la cerere, şi în scris celor care le-au formulat.

(3) Conducerea şcolii nu va proceda la represalii împotriva salariatului care s-a adresat acesteia, instituţiilor abilitate ale statului, cu excepţia situaţiilor în care fapta acestuia este considerată abatere disciplinară, cu toate consecinţele care decurg din prezentul Regulament Intern.

                      Capitolul 10

REGULI PRIVIND DISCIPLINA MUNCII

10.1. Obligațiile angajatilor

Art. 63. Îndatoririle salariaților:

-          să apere patrimoniul Şcolii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari ;

-          să respecte ordinea și disciplina la locul de muncă;

-          să păstreze confidențialitatea informațiilor ce nu pot fi date publicității;

-          folosească un limbaj și o atitudine civilizată cu colegii săi de muncă, cu subalternii și cu personalul de conducere al unității; orice dispută de natură personală pe teritoriul unității și în timpul programului normal de lucru este interzisă și constituie abatere disciplinară;

-          aplice normele legale de securitate și sănătate în muncă și de prevenire și stingere a incendiilor; anunțe imediat orice situație care poate pune în pericol locul său de muncă sau orice situație de pericol iminent.

Art. 64 (1) Absentarea nemotivată este interzisă.

(2) În caz de boală, de forţă majoră sau la expirarea duratei suspendării raporturilor de muncă, angajatul va anunţa conducerea şcolii sau pe şeful ierarhic că nu se poate prezenta la serviciu, în caz contrar fiind considerat absent nemotivat.

Art. 65. Inducerea în eroare de către salariaţi prin folosirea de acte false, declaraţii false, în vederea obţinerii unor avantaje cuprinse în Contractul colectiv de muncă sau în alte dispoziţii legale constituie culpă gravă care atrage sancţiuni administrative, materiale sau sesizarea penală.

Art. 66. Se interzice salariaților:

-          să înceteze nejustificat lucrul;

-          să părăsească nemotivat locul de muncă în interes personal;

-          să falsifice actele privind diversele evidențe;

-          să scoată bunuri materiale fără forme legale;

-          să execute lucrări străine de interesele instituţiei în timpul serviciului;

-          să transmită persoanelor fizice sau juridice date care nu sunt de interes public și nu au legatură cu acestea sau date personale ale altor salariați fără acordul acestora;

-          să desfăşoare activităţi ca salariaţi, administratori sau prestatori de servicii la alte persoane fizice sau juridice, în timpul programului de lucru;

-          să primească de la cetăţeni sau salariaţi bani sau alte foloase pentru activităţile prestate în timpul orelor de serviciu;

-          să intervină pentru soluţionarea unor cereri ce nu intră în competenţa lor.

10.2. Durata muncii

Art. 67. Durata timpului de muncă se stabileşte în funcţie de domeniul de activitate şi se stipulează expres în contractul individual de muncă.

Art. 68. Desfăşurarea programului orar de lucru stabilit se poate schimba prin acordul angajator-angajat şi va fi stipulată în contractul individual de muncă.

Art. 69. (1) Efectuarea orelor suplimentare fără acordul salariaţilor, cu excepţia cazurilor prevăzute de lege este interzisă.

(2) La efectuarea orelor suplimentare care dau drept la un spor din salariu de baza se va respecta limita prevăzută de Codul muncii.

                              Capitolul 11

ABATERILE DISCIPLINARE ȘI SANCŢIUNILE APLICABILE

Art. 70. Constituie abatere disciplinară fapta salariatului în legatură cu desfăşurarea relaţiilor de muncă şi care constă într-o acţiune sau inacţiune săvârşită cu intenţie sau din neglijenţă, prin încalcarea normelor legale, regulamentelor şcolare, contractului colectiv şi individual de muncă, ordinelor şi dispoziţiilor legale ale conducătorilor ierarhici.

Art. 71. Constituie abatere disciplinară și se sancționează după criteriile și procedura stabilite de legislația în vigoare și Regulamentele școlare următoarele fapte:

  1. întârzierea sistematicăîn efectuarea sarcinilor;  
  2. neglijenţa repetatăînrezolvareasarcinilor trasate de conducere;
  3. absenţenemotivate de la serviciu;
  4. nerespectareaîn mod repetat aprgramului delucru;
  5. intervenţiile sau stăruinţele în soluţionareaunei cereri în afaracadrului legal;
  6. nerespectareasecretului profesional sau confidențialității deciziilor cu acest caracter;
  7. manifestări care aducatingereprestigiului instituţiei;
  8. desfăşurarea,în timpul programului de lucru, a unor activităţi cu caracterpolitic;
  9. refuzul de a îndeplini atribuţiile de serviciu;
  10. încălcareaprevederilor legale referitoarela îndatoriri, incompabilități, conflicte deintereseşi interdicţii stabilite prin legepentru funcţionarii publici;
  11. hărţuireasexuală;
  12. alte fapte prevăzute ca abateri disciplinareînactelenormative din educaţie.

Faptele enumerate mai sus au caracter exemplificativ și nu limitativ.

Art. 72. Sancţiunile disciplinare şi regimul aplicării sancţiunilor sunt prevăzute de Codul muncii şi art.280-283 din LEN nr.1/2011.

                          Capitolul 12

CRITERIILE ȘI PROCEDURILE DE EVALUARE PROFESIONALĂ

A SALARIAȚILOR

Art. 73. (1) Procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale se aplică fiecărui salariat, în raport cu îndeplinirea atribuţiilor şi răspunderilor corespunzătoare postului ocupat.

  1. Pentru personalul didactic şi didactic auxiliar angajat, evaluarea performanţelor profesionale individuale se face conform prevederilor OMECTS nr. 6143/2011 privind aprobarea Metodolgiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, ale OMEN nr.3597/2014 privind modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar.
  2. Pentru personalul nedidactic angajat, evaluarea performanţelor profesionale individuale se face conform prevederilor OMECTS nr. 3860/2011 privind aprobarea criteriilor şi metodologiei de evaluare a performanţelor profesionale individuale anuale ale personalului contractual.

                   

                        Capitolul 13

MĂSURI DE ORDINE INTERIOARĂ

PENTRU ÎNTĂRIREA SIGURANŢEI CIVICE ÎN UNITATE

Art. 74. (1) Pe toată durata programului şcolar, protecţia şi siguranţa elevilor va fi asigurată, în perimetrul şcolii, de către paznicul unității, împreună cu personalul de serviciu pe şcoală.

  1. Accesul personalului şcolii se va face pe la intrarea principală şi va fi permis pe baza cartelei.
  2. Paznicul școlii va avea punctul de control în holul de la parter, la intrarea în şcoală.
  3. Elevii vor face careu în curtea școlii și vor fi însoțiți în școală de învățători sau de profesorii de serviciu, conform planificării.
  4. Accesul elevilor:

-          schimbul I - ora 7.45

-          schimbul al II-lea- ora 12.45  se va face pe la cele două intrări ale elevilor din Corpul A si B; 

5. Elevii au acces în sala de sport numai însoțiți de către cadrele didactice;

6. Accesul părinţilor şi al vizitatorilor se va face pe la intrarea principală şi va fi permis după  verificarea identităţii acestora de către agentul de pază.

7. Accesul părinţilor / reprezentanţilor legali în incinta şi în clădirea unităţii de învăţământ este  permis în următoarele cazuri:

-          la solicitarea cadrelor didactice;

-          la şedinţele/consultaţiile/lectoratele cu părinţii organizate de către cadrele didactice;

-          pentru rezolvarea unor probleme referitoare la acte/documente de studii sau alte situaţii şcolare care implică relaţia directă a părinţilor/reprezentanţilor legali cu personalul secretariatului unităţii de învăţământ, al cabinetului medical sau cu personalul didactic/conducerea unităţii de învăţământ;

-          la întâlnirile solicitate de părinţi/reprezentanţi legali, programate de comun acord cu personalul didactic;

-          ca invitaţi la diferite evenimente publice şi activităţi extraşcolare/extracurriculare organizate în cadrul unităţilor de învăţământ;

-          pentru sprijinirea deplasării elevilor cu C.E.S. în şi din sala de curs.

Părinţii vor însoţi/aştepta elevii la începutul/finalul orelor de curs numai până la intrarea în şcoală.

Accesul altor persoane este permis numai în baza legitimării de către personalul de pază, cu înregistrarea datelor în registrul de vizitare.

Accesul în perimetrul unităţii şcolare este interzis pentru persoanele care nu au relaţie directă cu şcoala.

Este interzis accesul în instituţie a persoanelor fără un motiv întemeiat, a persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a celor turbulente, precum şi al celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea publică. De asemenea, se interzice intrarea persoanelor însoţite de câini, cu arme sau obiecte contondente, cu substanţe toxice, explozive-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau uşor inflamabile, cu publicaţii având caracter obscen sau instigator, precum şi stupefiante sau băuturi alcoolice. Se interzice totodată comercializarea acestor produse în incinta şcolii.

În timpul orelor de curs, uşile de la intrarea în unitate vor fi închise.

Elevii vor putea părăsi spaţiile de învăţământ, în timpul orelor, numai în cazuri speciale (motive bine întemeiate).

Profesorii / învăţătorii de serviciu asigură intrarea elevilor în unitate la începutul orelor de curs şi, împreună cu învăţătorii/diriginţii, asigură ordinea şi disciplina în timpul pauzelor.

După ultima oră de curs:

-          învăţătorii vor însoţi elevii, până la ieşirea din şcoală,

-          profesorii vor aştepta ieşirea tuturor elevilor din sala de clasă.  

  1. Persoanelor care nu respectă şi se fac vinovate de încălcarea prevederilor de mai sus, li se vor aplica sancţiuni în conformitate cu actele normative în vigoare, după caz, de către conducerea şcolii, organele administraţiei publice locale sau de către poliţie.
  2. Este strict interzis accesul în unităţile şcolare a tuturor reprezentanţilor instituţiilor, asociaţiilor, fundaţiilor, ONG-urilor, societăţilor comerciale, persoanelor fizice, persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate care nu fac dovada avizului eliberat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa pentru anul şcolar în curs. Prezentarea ofertelor/proiectelor se va desfăşura fără întreruperea orelor de curs.
  3. În sala de clasă, elevii:

-          respectă regulamentul clasei/școlii;

-          nu intervin la instalațiile electrice și nu utilizează aparatura electrică/electronică fără acordul cadrului didactic;

-          folosesc în mod corespunzător instrumentele de lucru care pot cauza răni: instrumente necesare la unele ore, în special la orele de educație plastică, abilități practice, educație fizică (instrumente de scris, pensule, instrumente geometrice, foarfece, ace etc);

-          nu foloseasc aparatele de gimnastică fără permisiunea și supravegherea profesorului;

-          nu se apleacă peste pervazul ferestrei;

-          nu aruncă obiecte pe fereastră;

-          nu au voie să aducă/folosească obiecte contondente sau care pot provoca incendii/ accidente: chibrituri, brichete, cuțite, lame, substanțe toxice, pocnitori, petarde, etc.;

-          la recomandarea medicului/familiei, iau medicamente numai în prezența unui cadrului didactic sau a personalului medical din școală;

-          evită conflictele cu colegii;

4. Este interzisă orice acțiune elevilor ce ar putea duce la accidente/vătămare corporală(ex. să îmbrâncească colegii, să se bată, să pună piedică, să se urce pe bănci, calorifere, balustrade, să arunce cu obiecte în alți elevi etc);

5. Este interzis elevilor să deterioreze mobilierul din școală, să scrie pe bănci, scaune, ecranul videoproiectorului sau pe pereți, să desfacă șuruburile de la bănci, scaune, dulapuri, să se joace la întrerupătoare sau la yala, să umble la hidranți sau extinctoare;

6. Pe timp de iarnă, elevii nu au voie să aducă zăpadă în școală, nu au voie să lovească colegii cu

bulgări de zăpadă sau gheață.

7. Pe holurile școlii:

-          elevii evită conflictele de orice natură cu colegii de clasă sau de la alte clase;

-          deplasarea dintr-un loc în altul se face mergând și nu alergând;

-          este interzis elevilor să coboare scările prin alunecare pe balustrade și să se aplece peste balustrade;

-          elevii evită conflictele de orice natura cu colegii de clasă sau de la alte clase.

8. În curtea școlii:

-          activitățile sportive se desfășoară în prezența cadrului didactic;

-          este interzisă cățărarea elevilor pe porți, garduri, clădiri școală;

9. În afara școlii, elevii:

-          se deplasează spre casă imediat după terminarea cursurilor;

-          nu comunică și nu încurajează discuțiile cu persoane necunoscute;

-          nu însoțesc persoane necunoscute care le solicită compania, nici la domiciliu, nici în altă parte;

-          pe drumul de acasă până la școală și retur, respectă regulile de circulație învățate.

     Capitolul 14

PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Art. 75 (1) Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari, județul Constanța prelucrează datele cu caracter personal următoarelor categorii de persoane fizice, în funcţie de scopul prevăzut la alineatul (3):
a) Elevi, părinţi ai acestora, reprezentanţi legali ai acestora, alţi membri ai familiei, candidaţi la testele sau examenele naţionale, viitori elevi, cadre didactice, cadre didactice auxiliare şi personal nedidactic în relaţii contractuale cu Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari.

b) Elevi, cadre didactice, cadre didactice auxiliare, personal nedidactic sau alţi membri ai familiei acestor categorii enumerate posibili beneficiari ai programelor de protecţie socială derulate de MEN (asigurarea manualelor şcolare, Programul "Corn şi lapte", Programul "Euro200", asigurarea transportului şcolar, burse, precum şi a altor programe similare);
c) Elevi, cadre didactice, cadre didactice auxiliare, personal nedidactic, vizitatori, orice persoană care intră în sediul, care este dotat cu sistem de supraveghere audio-video;
d) Orice persoană fizică sau juridică ce are raporturi de natură comercială sau contractuală cu Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari.

(2)Sunt considerate date cu caracter personal:

- numele

- adresa de domiciliu / reședință

- codul numeric personal

- data nașterii

- seria și nr actului de identitate

- fotografia persoanei

- semnătura olografă

- adresa de e-mail

- profilul on-line

- I.P.ul

(3) Scopul colectarii şi prelucrării

Conform cerinţelor Regulamentului U.E. nr. 679 / 2017 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate despre categoriile de persoane fizice prevazute la secţiunea I.

Scopul colectării datelor este:
a) Pentru persoanele prevazute la alineatul (1) litera a: prestări de servicii ale Școlii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari pentru realizarea obiectului de activitate principal, respectiv: educaţie şi cultură.

De asemenea informaţiile colectate de către Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari prin intermediul unităţilor subordonate sunt folosite pentru analize şi prelucrări statistice necesare pentru fundamentarea deciziilor în managementul sistemului educaţional.

b) Pentru persoanele fizice prevăzute la alineatul (1) litera b: protecţia socială.

c) Pentru persoanele fizice prevăzute la alineatul (1), litera c: monitorizarea accesului/persoanelor în spaţii publice/private; securitatea persoanelor şi a spaţiilor publice/private; monitorizare video şi securitate.
d) Pentru persoanele fizice prevăzute la alineatul (1), litera d: evidenţa financiar contabilă a Școlii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari.

(4) Motivaţia colectării şi prelucrării

a) Scopul major pentru care Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari colectează date cu caracter personal ţine de prelucrări ale informaţiilor pe baza cărora să se poată lua decizii coerente şi corecte în managementul sistemului educaţional. Deşi actul educaţional pentru învăţământul obligatoriu este gratuit, persoanele fizice sunt obligate să furnizeze o serie de date obligatorii (informaţii despre identitatea persoanei precum şi a părinţilor sau reprezentanţilor legali, acceptul monitorizării video pentru sporirea securităţii în sistemul educaţional), acestea fiind necesare în vederea derulării/iniţierii de raporturi juridice cu Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari, cu respectarea prevederilor legale (de exemplu: cele privind relaţia cu angajaţii sau cele privind înscrierea în învăţământ sau cele privind evidenţa rezultatelor şcolare sau a actelor de studii). În cazul refuzului de a furniza aceste date, Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari poate să refuze iniţierea de raporturi juridice, întrucât poate fi pus în imposibilitatea de a respecta cerinţele reglementărilor speciale in domeniul educaţional, iar în cazul angajaţilor, a prevederilor dreptului muncii şi dreptului fiscal. De asemenea Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari colectează şi o serie de informaţii care nu au caracter obligatoriu (de exemplu: adresa de email, telefon) în vederea îmbunătăţirii modului de comunicare cu elevii, părinţii sau reprezentanţii legali ai acestora precum şi pentru realizarea ulterioară de sondaje statistice (selectarea aleatoare a unui eşantion şi administrarea unui chestionar relativ la aspectele educaţionale) utilizând comunicarea prin sistemul poştei electronice. In cazul in care persoanele fizice şi-au dat acordul pentru colectarea şi prelucrarea unor datelor cu caracter opţional, au dreptul ca ulterior sa solicite excluderea din baza de date a Școlii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari a acestor informaţii. Refuzul furnizării şi/ sau prelucrării datelor informaţiilor opţionale poate duce la imposibilitatea ca Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari să transmită informaţii despre serviciile sale.
b) În situaţiile prevăzute la alineatul (1), litera b) furnizarea datelor este necesară pentru ca persoanele în cauză să poată beneficia de acces la respectivele categorii de programe de protecţie socială. Refuzul de a furniza informaţii personale în acest scop poate duce la pierderea calităţii de beneficiar a programelor de
protecţie socială.
c) În situaţiile prevăzute la alineatul (1), litera d) informaţiile cu caracter personal se colectează şi prelucrează pentru a respecta prevederile legale relativ la înregistrarea operaţiunilor financiar contabile. Furnizarea informaţiilor din această categorie este obligatorie, refuzul de a le furniza duce la imposibilitatea de a demara relaţii juridice între Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari şi respectivele persoane.

(5) Părţile care au acces la informaţiile cu caracter personal

Informațiile înregistrate sunt destinate utilizării de către operator şi sunt comunicate numai următorilor destinatari:
a) In cazul prevazut la alineatul (1), literele a), b), c) şi d): Persoana vizată, reprezentanţii legali ai persoanei vizate, angajaţi ai operatorului cu drept de acces, împuternicitul operatorului, alte persoane fizice/juridice care prelucrează datele personale în numele operatorului, autoritatea judecătorească, poliţia, organe de urmarire penală şi alte instituţii abilitate de lege să solicite informaţii.

(6) Drepturile persoanelor a căror date personale sunt colectate şi/ sau prelucrate

La cererea persoanelor fizice, Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari confirmă dacă prelucrează sau nu date personale, în mod gratuit Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari se obligă să rectifice, să actualizeze, să blocheze, să şteargă sau să transforme în date anonime, în mod gratuit, datele a caror prelucrare nu este conformă cu prevederile Regulamentului U.E. nr. 679 / 2016.
Conform Regulamentului U.E. nr. 679 / 2016, persoanele fizice beneficiaza de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale și dreptul de a se adresa justiției. Totodată, au dreptul să se opuna prelucrării datelor personale care îi privesc și să solicite ștergerea datelor, cu excepția situațiilor prevăzute de lege, când prelucrarea de către Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari a datelor este obligatorie.
Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată către Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari prin intermediul e-mailului
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau direct la sediul Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari. De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiţiei.
Dacă unele din datele despre dumneavoastră sunt incorecte, vă rugăm să ne informaţi cât mai curând posibil.

(7) Prelucrarea datelor speciale

Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari va prelucra următoarele date speciale, în următoarele condiții:

  1. Date privind confesiunea unei persoane, în scopul prelucrării documentelor candidaților la un post

de profesor de religie / profesorilor de religie din cadrul unităților de învățământ preuniversitar din județul Constanța.

Accesul la acest tip de date personale este permis persoanelor din cadrul departamentului de secretariat.

Transferul acestor date personale privind confesiunea religioasă se face, în concordanță cu prevederile legale, către Ministerul Educației Naționale.

b. Date privind sănătatea angajaților Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari

aa. În relația cu cabinetul de medicina muncii, informațiile furnizate sunt confidențiale și privesc doar capacitatea de muncă a angajatului, fișa de medicina muncii fiind păstrată de departamentul pentru resurse umane.

bb. Informațiile aferente certificatelor de concediu medical sunt confidențiale și sunt gestionate, în condițiile legii, de departamentul salarizare / contabilitate.

Angajații Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari nu au obligația dezvăluirii secretului diagnosticului medical către angajator.

c. Date privind apartenența la sindicate

În relația cu angajații care sunt afiliați unor sindicate, Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari poate solicita nominalizarea sindicatului cu scopul direcționării a 1% din salariul angajatului către sindicatul afiliat. Accesul la acest tip de informații îl are departamentul salarizare / contabilitate și responsabilul pentru protecția datelor cu caracter personal.

d. Date personale care nu se solicită

Nu se vor solicita date personale care dezvăluie originea rasială sau etnică, opiniile politice, confesiunea religioasă - cu excepțiile prevăzute mai sus -, convingerile filosofice, apartenența sindicală cu excepția prevăzută mai sus -, prelucrarea de date biometrice și genetice, date privind sănătatea –cu excepțiile prevăzute mai sus -, viața sexuală sau orientarea sexuală ale unei persoane fizice.

(8) Utilizarea mijloacelor de comunicare electronică în cadrul sarcinilor de serviciu

Angajații Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari vor utiliza în cadrul sarcinilor de serviciu adrese de e-mail de serviciu, nu personale, iar la încheierea contractului de muncă au obligația de a se asigura că toate datele personale (altele decât cele ale propriei persoane) sunt transferate către noul titular al postului.

(9) Încălcarea securității datelor cu caracter personal

Angajații Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari observă o încălcare a securității datelor cu caracter personal sau situații de vulnerabilitate vor notifica de urgență responsabilul prelucrării datelor cu caracter personal, în mod direct sau în scris, pe adresa de e-mail dedicată.

Responsabilul prelucrării datelor cu caracter personal va comunica situația la I.S.J.Constanța și va notifica Autoritatea de supraveghere, în conformitate cu prevederile art. 33 din Regulamentul U.E. nr. 679 / 2016. De asemenea, va lua toate măsurile necesare diminuării consecințelor.

(10) Aspecte finale

Angajații Școlii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari vor afișa public date cu caracter personal doar dacă există acordul persoanei / persoanelor în cauză (anexele 4,5, 6). În situația în care acordul este negativ, se poate recurge la anonimizare.

(11) Responsabilul desemnat pentru supravegherea prelucrării datelor cu caracter personal este prof. Urdea Monica - contact: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

DISPOZIŢII FINALE

Art. 76. Prezentul Regulament de Ordine interioară al Şcolii Gimnaziale ,,George Enescu” Năvodari intră în vigoare începând cu data aprobării lui de către Consiliul Profesoral și de cître Consiliul de Administrație.

Regulamentul de Ordine interioară al şcolii va fi coroborat cu:

-          Regulamentul- cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice nr. 5.079/31.08.2016, cu completările ulterioare.

-          Statutul Elevilor, aprobat prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 4742/10.08.2016).

şi poate fi completat ori de câte ori va fi cazul, cu noi articole impuse de situaţie.

Art. 77. Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţa elevilor şi a părinţilor sau a reprezentanţilor legali ai acestora.

Anexa nr. 1

  • Abateri disciplinare – semestrul ………, an școlar 2019-2020

Clasa a……… -a …….

 

 

Nr. crt. Numele și prenumele elevului Data Disciplina Profesor Abatere Observații Semnătură profesor

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

……

Anexa 2

Nr………../…………………….

Doamnă Directoare,

Subsemnata/ul, …………………………………., cadru didactic la Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari, solicit învoirea în data de/perioada …………………… pentru un număr de……ore (…………………………………………..), care vor fi suplinite de către.………… ……………..., conform următorului program:

Data

Ora

Disciplina

Clasa

Numele cadrului didactic ce asigură suplinirea Semnătura cadrului didactic ce asigură suplinirea

Menționez că solicit această învoire pentru …………………………………………………… și că în anul școlar 2019-2020 nu am mai beneficiat de învoire / am beneficiat de………… ………..

          Data:                                                                                                  Semnătura,

Doamnei directoare a Școlii Gimnaziale ,,George EnescuNăvodari

Anexa 3

Nr………/…………

După verificarea veridicității datelor de către învățătoare/învățător/profesor diriginte, prezenta cerere a fost Aprobată/Respinsă, și, în consecință, au fost/nu au fost motivate cele _______absențe din data de ______________.

Data:___________ Semnătura:____________

Aviz director,

Data:_______________

Semnătura:____________

                                                                                               Anexa 2

Doamnă învățătoare/dirigintă, Domnule învățător/diriginte,

Subsemnatul(a), _____________________________________________,

având nr. de tel._______________, în calitate de tată/mamă/tutore/susținător legal al elevului(ei) ____________________________, din clasa a _______, de la Școala Gimnazială ,,George Enescu” Năvodari, în temeiul art. 102, alin. (5) din Regulamentul - Cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar aprobat prin OMENCȘ nr. 5079/2016 (în care se stipulează că „în limita a 20 de ore de curs pe semestru, absențele pot fi motivate doar pe baza cererilor scrise ale părintelui, tutorelui sau susținătorului legal al elevului sau ale elevului major, adresate învățătorului/institutorului/profesorului pentru învățământul primar/profesorului diriginte al clasei, avizate în prealabil de motivare de către directorul unității”), vă rog să aprobați învoirea de la programul școlar a fiului/fiicei meu/mele, în ziua/zilele de _____________, pentru un număr de _________ ore, respectiv între orele ________________.

Motivez prezenta cerere astfel: ____________________________________ ____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________  

Menționez că în acest an școlar, în semestrul curent, fiul meu/fiica mea a mai beneficiat de învoiri pe baza cererilor pentru un număr de ________ ore.

Data:___________                                                               Semnătura: ____________

Doamnei învățătoare/dirigintă, Domnului învățător/diriginte a/al clasei.................................

Anexa 4

DECLARAȚIE

Subsemnatul (a), ............................................................................................., cu domiciliul în localitatea ........................................., județul ........................................, posesor al CI seria ....................

nr. ..................., eliberat de ..........................................., în calitate de părinte/tutore legal, al copilului....................................................................................................................................................., elev al Școlii Gimnaziale „George Enescu”, Năvodari, declar pe proprie răspundere că am luat la cunoștință prevederile Regulamentului U.E.nr.679/2016 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și conținutul informării Școlii Gimnaziale „George Enescu” cu privire la aceste date și declar că sunt de acord ca aceste date cu caracter personal ale copilului, să fie stocate, prelucrate, utilizate în cadrul Școlii Gimnaziale „George Enescu”.

            În aceste condiții, la solicitarea reprezentantului Școlii Gimnaziale „George Enescu”,Năvodari, pun la dispoziția acestuia, de bună voie, datele personale ale copilului, pentru scopurile menționate în nota de informare și, prin aceasta, sunt de acord cu prelucrarea, în conformitate cu Regulamentul U.E.nr.679/2016, a următoarelor date personale: numele și prenumele, cetățenia, datele din actele de studii, telefon/fax, adresa (domiciliu/reședință), e-mail, codul numeric personal.

            De asemenea, declar că:

            Sunt   /Nu sunt   de acord cu postarea numelui elevului pe site-ul ȘGGE Năvodari, la avizierul instituției, pe pagina de Facebook a instituției și în materialele de promovare a școlii.

            Sunt   / Nu sunt   de acord ca secvențele filmate și/sau imaginile fotografiate cu fiul/fiica mea să fie utilizate în activități didactice, în activități de formare a profesorilor, precum și în competiții, acțiuni de multiplicare, diseminare și promovare, postate pe pagina de Facebook a ȘGGE, site-ul ȘGGE, postate pe paginile de internet ale partenerilor ȘGGE și/sau a altor instituții implicate de aceștia, exclusiv în scopuri necomerciale.

Prezentul consimțământ este valabil pe durata contractului educațional cu Şcoala Gimnazială „George Enescu” (ȘGGE) sau până la retragerea sa.

            Declar, susțin și semnez, după ce am luat la cunoștință întregul conținut și am completat personal datele din prezenta declarație.

Data ............................................                                               Semnătura .......................................................

                                                                                                      

Anexa 5                                                         Nr. înregistrare …………...../……………………

DECLARAȚIE

Subsemnatul (a), ........................................................................................................................... , cu domiciliul în localitatea ........................................., județul ........................................, posesor al CI seria ........... nr. ..................., eliberat de ....................................................................., în calitate de................................................................................................, declar pe proprie răspundere că am luat la cunoștință prevederile Regulamentului U.E.nr.679/2016 privind prelucrarea datelor cu caracter personal, precum și conținutul informării Școlii Gimnaziale „George Enescu” cu privire la aceste date și declar că sunt de acord ca aceste date cu caracter personal să fie stocate, prelucrate, utilizate în cadrul Școlii Gimnaziale „George Enescu” (ȘGGE).

            În aceste condiții, la solicitarea reprezentantului Operatorului, pun la dispoziția acestuia, de bună voie, datele personale ale subsemnatului, pentru scopurile menționate în nota de informare și, prin aceasta, sunt de acord cu prelucrarea, în conformitate cu Regulamentul U.E.nr.679/2016, a tuturor datelor specificate în nota de informare menționată mai sus.

            De asemenea, declar că:

            Sunt   / Nu sunt   de acord cu postarea numelui meu pe site-ul ȘGGE Năvodari, la avizierul instituției, pe pagina de Facebook a instituției și în materialele de promovare a școlii.

Sunt   / Nu sunt   de acord cu postarea imaginii mele pe site-ul ȘGGE Năvodari, la avizierul instituției, pe pagina de Facebook a instituției și în materialele de promovare a școlii.

Prezentul consimțământ este valabil pe durata contractului cu Şcoala Gimnazială „George Enescu” (ȘGGE) sau până la retragerea sa.

            Declar, susțin și semnez, după ce am luat la cunoștință întregul conținut și am completat personal datele din prezenta declarație.

Data ............................................                                              Semnătura .......................................................

Anexa 6

Nr. înregistrare …………...../……………………

Declarație privind confidențialitatea datelor cu caracter personal

Subsemnatul/Subsemnata ……………………….......................................................................,

născut(ă) în localitatea ……………………………………, la data de ……………………… , posesor CI seria …………..nr. …………..., eliberat de …………………….., angajat/angajată a ȘGGE, în funcția de ………………………………………………………………, declar pe propria răspundere că am luat la cunoștință de prevederile legale referitoare la protecția datelor cu caracter personal și consimt să păstrez confidențialitatea datelor cu caracter personal a căror prelucrare o efectuez în condițiile legii, în virtutea atribuțiilor de serviciu, inclusiv după încetarea activităților de prelucrare a acestor date.

Cunosc faptul că încălcarea normelor legale privind protecția datelor cu caracter personal atrage răspundere administrativă, disciplinară, materială, civilă sau penală, în raport cu gravitatea faptei, potrivit legii.

Data ___________________________

Semnătura ______________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________

Scoala Gimnaziala "George Enescu" Navodari

Constanta, Navodari, Str. Culturii, nr.25

CIF 4700970

Program de functionare: Luni - Vineri orele 9. 00 - .17.00

ANPC

Politica de confidentialitate