NORME METODOLOGICE din 19 februarie 2021de aplicare a Programului național pilot de tip "Școala după școală", pentru elevii până la clasa a VIII-a inclusiv
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/238250
Un școlar 2019-2020
CONSILIUL REPREZENTATIV AL PĂRINȚILOR
NUMELE ȘI PRENUMELE |
CALITATE / FUNCȚIE |
LAZĂR ȘTEFAN | PREȘEDINTE |
CORBU IOANA | VICEPREȘEDINTE |
BERLEA NICULINA | VICEPREȘEDINTE |
MEMBRI
NUMELE ȘI PRENUMELE |
PREȘEDINTELE COMITETULUI DE PĂRINȚI AL CLASEI |
PAVEL CRISTINA | CP A |
LUPU LOREDANA | CP B |
ANUȚI ELENA | CP C |
CHIRAZI VIOREL | CP D |
STANCIU GABRIELA | CP E |
MANOLE PAUL | in absenta |
VOINEA NICOLE | IB |
DUMA MIHAELA | IC |
MARIN IONELA | ID |
IE | |
MAZUR ALINAI | II A |
IANCU VALENTINA | II B |
ROȘU ANDREEA | II C |
ANUȚI LENUȚA | II D |
TONE MĂDĂLINA | II E |
BUZĂMURGA VULPE GABRIELA | III A |
CHELARU RALUCA | III B |
PLEȘCAN AURORA | III C |
RADU MARIAN | III D |
MICU ELENA AURORA | III E |
BĂLAȘA LAURA | IV A |
LAZĂR ȘTEFAN | IV B |
FOGOROȘ CĂTĂLINA | IV C |
MÂRȚ DOINA | IV D |
BOTEZATU ȘTEFANA | AM |
CONSTANDACHE LOREDANA | VA |
IONESCU DANIELA | VB |
PETCU GEORGIANA | VC |
STĂNOIU FLORENTINA | VD |
CĂLIMĂNESCU DANIELA | VE |
PETRE CORINA | PRIN INTERMEDIUL |
MARIN IONELA | VI B |
URSACHE IULIANA | VI C |
ALISTAR EUGEN MARIUS | VI D |
GHIA ADRIANA | VI E |
CORBU IOANA | VII A |
PRĂJESCU ANA MAIA | VII B |
BARDAȘ ANA MARIA | VII C |
BERLEA NICULINA | VII D |
PĂTRAȘCU ADRIAN | VIII A |
OPREA IONELA | VIII B |
STĂNOIU FLORENTINA | VIII C |
SCUTARU GEORGIANA | VIII D |
CHELARIU OLIVIU | VIII E |
LEGISLAȚIE INVĂȚĂMÂNT
- LEGEA EDUCAȚIEI NAȚIONALE -http://oldsite.edu.ro/index.php/articles/14847
- REGULAMENTUL CADRU DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR -
https://www.edu.ro/sites/default/files/Regulament%20cadru%202016.pdf
- STATUTUL ELEVULUI - https://www.edu.ro/sites/default/files/OM_4742_10.08.2016-Statut_elevi_2016_0.pdf
- https://lege5.ro/Gratuit/gmydinztgiya/codul-cadru-de-etica-al-personalului-didactic-din-invatamantul-preuniversitar-din-30082018
ANUNȚ privind CRITERIILE de ACORDARE a BURSELOR
BURSA DE PERFORMANȚĂ
1. Condiții de acordare
a) locul I, II, III la etapele naționale ale olimpiadelor și concursurilor MEN
- conform listei, actualizată anual până la 1 octombrie
b) calificare la loturile MEN pentru competițiile internaționale
c) locul I, II, III la etapele naționale ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, sportive, tehnico-științifice MEN – conform listei, actualizată anual
2. Perioada de acordare
Perioada anului școlar următor celui în care s-au obținut rezultatele de la pct.1.
3. Condiții de păstrare a bursei
Elevii promovați și cu nota 10 la purtare.
4. Documente necesare :
- cerere tip de la secretariat
- copia diplomei de la olimpiada sau concursul școlar național organizate de MEN locurile I,II, III
- dovada calificarii în loturile de pregătire organizate de MEN pentru competițiile internaționale
- copia diplomei de la etapele naționale ale competițiilor / concursurilor cultural artistice , cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico –științific de nivel național organizate de MEN locurile I, II, III
BURSA DE MERIT
1. Condiții de acordare
a) - media 8,50 și 10 la purtare în semestrul I pentru clasele V
- media generală 8,50 și 10 la purtare în anul anterior pentru elevii din celelalte clase
b) locul I, II, III ,la etapele județene ale olimpiadelor și concursurilor MEN
c) locul I, II, III, la etapele județene ale competițiilor/concursurilor cultural-artistice, sportive,
tehnico-științifice MEN
2. Perioada de acordare
a) pentru cazul 1.a) : începând cu semestrul II pentru clasele V
începând cu semestrul I pentru celelalte clase
b) pentru cazurile 1.b), c) : perioada anului școlar următor celui în care s-au obținut rezultatele
3.Condiții de păstrare a bursei
a) pentru cazul 1.a) : revizuire semestrială in funcție de situația școlară
b) pentru cazurile 1.b), c) : nota 10 la purtare pe semestru
4. Documente necesare :
- cerere tip de la secretariat
- copia diplomei de la olimpiada sau concursul școlar județean organizate de MEN locurile I,II III
- copia diplomei de la etapele județene ale competițiilor / concursurilor cultural artistice , cu caracter sportiv sau cu caracter tehnico –științific de nivel național organizate de MEN locurile I, II, III.
BURSA DE STUDIU
1. Condiții de acordare
Venit lunar mediu / membru de familie pe ultimele 3 luni cel mult = salariul minim/ec.
ȘI
Media generală peste 7 + 10 la purtare în semestrul anterior
2. Perioada de acordare
a) începând cu semestrul II pentru clasele V și IX
b) începând cu semestrul I pentru celelalte clase
3. Condiții de păstrare a bursei
Revizuibile semestrial în funcție de modificările veniturilor și situația școlară.
4. Documente necesare :
- cerere tip de la secretariat
- adeverințe de venit pentru ultimele 3 luni , taloane pensie, șomaj si alocație , adeverința de elev și certificate de naștere de la frați/surori , acte de identitate părinți , declarații notariale, adeverințe că nu dețin terenuri agricole etc.
BURSA DE AJUTOR SOCIAL
Se acordă la cerere, în funcție de situația materială a familiei.
Se acordă la începutul anului școlar și sunt revizuite semestrial în funcție de modificările intervenite în veniturile lunare nete.
1. Condiții de acordare
a) Orfani , bolnavi de TBC şi care se află în evidenţa dispensarelor şcolare ori bolnavi de diabet, boli maligne, sindromuri de malabsorbţie grave, insuficienţe renale cronice, astm bronşic, epilepsie, cardiopatii congenitale, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice sau infestaţi cu virusul HIV ori bolnavi de SIDA sau care suferă de poliartrită juvenilă, spondilită anchilozantă ori reumatism articular, handicap locomotor,tulburări din spectrul autist, boli hematologice (hemofilie, talasemie etc.), surditate, fibroză chistică şi cu orice alte boli cronice pe care consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar le pot lua în considerare - certificat medic specialist avizat de medic familie/școlar.
b) elevi din mediul rural, școlarizați într-o altă localitate, fără posibilitatea de a studia în localitatea de domiciliu.
c) elevi proveniți din familii care :
- venit net mediu lunar / membru de familie / ultimele 12 luni mai mic de 50 % din salariul minim net / ec.
ȘI
- nu dețin terenuri mai mari de 20000 mp / colinar , șes ; 40000 mp / munte
Se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent realizate de membrii familiei inclusiv alocația suplimentară pentru copii.
Actele doveditoare se depun în primele 10 zile lucrătoare ale fiecărui semestru.
2. Documente necesare :
- cerere tip de la secretariat
- orfani : copia certificatului de deces a părintelui decedat
- medicală : originalul certificatului medical
- elevi din mediul rural : copie CI
- venituri mici : adeverințe de venit pentru ultimele 12 luni , taloane pensie, șomaj si alocație, adeverință de elev și certificate de naștere de la frați/surori , acte de identitate părinți , declarații notariale, adeverințe ca nu dețin terenuri agricole, ancheta socială eliberată de Primăria pe raza căruia se află domiciliul etc.
DISPOZIȚII FINALE
1.Bursele se acordă pe perioada cursurilor școlare .
2.Bursele de ajutor social se acordă și pe perioada vacanțelor școlare.
3. Un elev nu poate primi două burse simultan, dar are dreptul să opteze pentru cea cu valoare mai mare.
4. Prin excepție, elevii care primesc bursă de studiu pot primi și burse de performanță sau de merit.
5. Bursa de ajutor social se poate cumula cu bursa de performanţă, cu bursa de merit sau cu bursa de studiu.
6. Potrivit Hotărârii nr. 240/31.10.2019 a Consiliului Local Năvodari, pentru Școala Gimnazială „G. Enescu” au fost aprobate următoarele tipuri de burse:
- Burse de merit – 350 burse / an / cuantum de 60 lei/lună
- Burse de studiu – 20 burse / an / cuantum de 40 lei/lună
- Burse de ajutor social – 30 burse / an / cuantum de 35 lei/lună
PREVEDERI LEGALE:
- ORDIN nr. 5.576 din 7 octombrie 2011 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învăţământul preuniversitar de stat
- ORDIN nr. 3.480 din 26 martie 2018 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.576/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învăţământul preuniversitar de stat
- Legea nr. 38/2019 - modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011
NOTĂ DE INFORMARE
privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Prin prezenta vă facem cunoscute următoarele: ȘCOALA GIMNAZIALĂ “GEORGE ENESCU”, instituție de învățământ gimnazial, cu sediu în Str. Culturii, nr.25 , orașul Năvodari, județul Constanța, prin serviciile sale, prelucrează, prin mijloace automatizate si manuale, date cu caracter personal.
Ce date folosim?
- Numele și prenumele
- Data și locul nașterii
- CNP
- Școala de la care se transferă/ la care se transferă elevul
- Numele și prenumele părinților
- Datele din actele de stare civilă
- Date de contact ale părinților/tutorilor legali (adresa de domiciliu și de corespondență, telefon, e-mail)
- Religia și etnia (în vederea exprimării opțiunii privind studiul disciplinei Religie)
- Starea financiară a părinților (în vederea solicitării burselor școlare/ de merit/sociale și/sau de premii)
- Rezultatele școlare la final de an de studiu/ciclu de învățământ, examene, concursuri
- Imaginea
- Starea de sănătate
- Înregistrări ale sistemului de supraveghere video și audio-video ( la examenele naționale clasa a VIII -a)
Unde utilizăm datele personale?
- Întocmirea documentelor școlare (contract educațional, acord practică, fișă înscriere elev, cataloage, carnete elev)
- Întocmirea și eliberarea actelor de studii (diplome, foi matricole)
- Eliberarea unor documente solicitate de elev/părinți (adeverințe de elev, adeverințe de studii)
- Comunicarea în scris, telefonic, electronic între școlaă și părinți
- Întocmirea situațiilor școlare de final de an și final de gimnaziu
- Situații diverse solicitate de terți, în interesul elevilor (primărie, inspectorat școlar, ministerul educației)
- Promovarea imaginii școlii
- Siguranța elevilor pe timpul derulării cursurilor (prin sistem de supraveghere video a holurilor și a curții școlii)
- Asigurarea unor condiții adecvate stării de sănătate a elevilor, inclusiv pentru elevii cu c.e.s.
Cât timp păstrăm datele personale?
- Pe durata școlarizării elevului (datele legate de părinți, religia și etnia, situația materială, starea de sănătate)
- Conform legislației în vigoare privind păstrarea și arhivarea documentelor școlare (restul datelor privind elevii)
Cui furnizăm datele personale?
- Inspectoratului Școlar Județean Constanța (realizarea de situații, statistici centralizate la nivelul județului)
- Ministerului Educației Naționale (realizarea de situații, statistici centralizate la nivel național)
- Direcției Generale pentru Asistență Socială și Protecția Copilului
- Consiliului local din Năvodari și/sau din localitatea de domiciliu a elevului (în vederea acordării de burse, premii)
În conformitate cu legislaţia naţională (Legea nr. 677/2001 actualizată – privind protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, Legea nr. 506/2004 - privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice) şi europeană (Regulamentul 2016/679/UE, Directiva 2002/58/CE) în vigoare, ȘGGE are obligaţia de a administra în condiţii de siguranţă şi numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate.
Ce drepturi aveți în ceea ce privește datele personale furnizate?
Dreptul de acces, de intervenție asupra datelor și dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale. Totodată, aveți dreptul să vă opuneți prelucrării datelor personale care vă privesc și să solicitați ștergerea datelor.
De asemenea, vă este recunoscut dreptul de a vă adresa justiției.
NOTĂ:
Orice persoană are dreptul de a se opune, pentru motive legitime, la prelucrarea datelor ce o privesc. Acest drept de opoziție poate fi exclus pentru anumite prelucrări prevăzute de lege (de ex.: prelucrări efectuate de serviciile financiare și fiscale, de poliție, justiție, securitate socială). Prin urmare, această mențiune nu poate figura dacă prelucrarea are un caracter obligatoriu.
Orice persoană are, de asemenea, dreptul de a se opune, în mod gratuit și fără nicio justificare, la prelucrarea datelor sale personale în scopuri de marketing direct.
Pentru exercitarea drepturilor care vă revin conform Legii nr. 677/2001, vă puteți adresa cu o cerere scrisă, datată și semnată la Secretariatul Școlii Gimnaziale “George Enescu”, sau la adresa de e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .
De asemenea, pentru a reclama nerespectarea drepturilor garantate de Legea nr. 677/2001 vă puteți adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau/și instanțelor de judecată. Model de plângere puteți găsi la adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal: http://dataprotection.ro.
Pentru mai multe detalii și informații vă puteți adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal:
Bld. Magheru, nr. 28-30, Sector 1, București
Telefon: (+4) 0318 059 211
Fax: (+4) 0318 059 602
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Web: http://dataprotection.ro
Să fim o echipă!
Să fim competitivi!
Să fim îndrăzneți!